Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými alternativami ke klasickému pojetí výuky chemie. Předmět seznámí studenty s metodami výuky chemie založenými na konstruktivistickém paradigmatu a orientovanými na vlastní aktivitu žáka. Předně půjde o seznámení s principy projektové výuky a badatelsky orientované výuky, ale i s dalšími metodami.
Vlastnosti souborů:
Barevné změny v chemii
Počet snímků: 10
Velikost: 1,80 MB
Rok vypracování: 2021
Čtyři živly a pátý element
Počet snímků: 11
Velikost: 0,34 MB
Rok vypracování: 2021
Kyselý nebo zásaditý
Počet stránek: 4
Velikost: 0,73 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souborů:
Barevné změny v chemii
Úvod
První krok - motivace, přemýšlení o tématu, získávání informací, kladení otázek, výběr výzkumné otázky
Motivační texty
Druhý krok - formulace hypotézy
Třetí krok - plánování, příprava a provedení pokusu či měření
Čtvrtý krok - vyhodnocení dat, formulace závěrů, návrat k hypotéze, prezentace, kladení nových otázek
Hlavním cílem předmětu je uplatnění poznatků získaných v pedagogicko-psychologických disciplinách při analýze záznamů reálných vyučovacích hodin. Předmět lze považovat za propedeutiku dovedností učitele chemie v širším slova smyslu. Hlavní záměr předmětu je vytvoření možnosti soustavnějšího a pravidelnějšího kontaktu studentů učitelství s reálnými výukovými situacemi zprostředkovanými ze záznamu. Zprostředkované hospitace dájí studentům možnost analyzovat vyučovací strategii učitelů z praxe jako jeden z předpokladů efektivnějšího řízení vlastních vyučovacích hodin.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 12
Velikost: 1,36 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souboru:
Hospitace a její význam ve školní praxi - seminární práce
Úvod
Teoretická část
Hospitace a její význam
Funkce hospitace
Hospitační činnost a její etapy (Příprava hospitace, Vlastní hospitace, Rozbor hospitace)
Praktická část
Hospitační záznam vyučovací hodiny (Zápis z průběhu hodiny, Rozbor)
Hlavním cílem předmětu je získání schopnosti aplikace obecných poznatků získaných v pedagogicko-psychologických disciplínách při tvůrčím zpracování vyučovací jednotky chemie.
Vlastnosti souborů:
Brainstormingové metody a didaktické hry ve výuce chemie
Počet stránek: 15
Velikost: 2,22 MB
Rok vypracování: 2020
Školní exkurze s chemickou tématikou, Chemické soutěže a kroužky
Počet stránek: 32
Velikost: 2,81 MB
Rok vypracování: 2020
Hodnocení žáků ve výuce chemie
Počet stránek: 15
Velikost: 1,12 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souborů:
Brainstromingové metody a didaktické hry ve výuce chemie
Výukové metody - Klasické a aktivizační metody
Klady a zápory aktivizačních metod
Volba metody
Brainstormingové metody
Charakteristika
Pravidla brainstormingu
Další typy brainstormingových metod
Cíle, hodnocení, použití
Didaktické hry
Charakteristika
Příprava her
Neinterakční a interakční hry
Příklady her
Školní exkurze s chemickou tématikou
Organizační formy ve výuce chemie
Exkurze ve výuce chemie
Fáze exkurze
Klasifikace exkurzí
Typy exkurzí (Didaktická vycházka, Prohlídka, Terénní práce, Terénní výuka)
Hlavním cílem předmětu je získání schopnosti aplikace obecných poznatků získaných v pedagogicko-psychologických disciplínách a v předmětu Didaktika chemie pro střední školu 1 při tvůrčím zpracování témat obecné a anorganické chemie do vyučovacích jednotek s respektováním specifik osobnostního vývoje a poznávací úrovně žáků střední školy. Vytvoření předpokladů k realizaci kritické analýzy učiva obecné a anorganické chemie s důsledným uplatněním zásad poznaných při studiu obecné didaktiky chemie. Na základě realizované analýzy získat kompetence k uskutečnění produktivní motivace, výběru odpovídající experimentální podpory a koncipování efektivní struktury vyučovací hodiny. Získané předpoklady a kompetence uplatnit při řízení efektivní vyučovací jednotky.
Vlastnosti souborů:
Alkalické kovy
Počet snímků: 11
Velikost: 2,90 MB
Rok vypracování: 2021
Vodík
Počet snímků: 32
Velikost: 2,90 MB
Rok vypracování: 2021
Obsah souborů:
Alkalické kovy
Brainstorming
Učebnice pro základí školu (Chemie 8 - Fraus, Úvod do obecné a anorganické chemie - nns.cz)
Učebnice pro střední školu (Chemie pro čtyřletá gymnázia 1. díl)
Zařazení v RVP - základní škola
Zařazení v RVP - gymnázium
Mezipředmětové vztahy
Aktivity
Vodík
Brainstorming
Učebnice pro základí školu (Chemie 8 - Fraus, Úvod do obecné a anorganické chemie - nns.cz)
Učebnice pro střední školu (Chemie pro čtyřletá gymnázia 1. díl)
Předmět se věnuje jednak obecným otázkám didaktiky matematiky, jednak koncepci a obsahu vybraných partií školské matematiky. Jeho cílem je propojit teorii matematického vzdělávání s konkrétními aspekty učitelské práce v matematice. Kurz je soustředěn na proces matematického vzdělávání, poznávání a objevování matematických pojmů a napravování chybných představ. V rámci něho jsou reflektovány pedagogické praxe studentů.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 22
Velikost: 1,69 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souboru:
Zavádění matematických pojmů a argumentace jejich vlastností. Způsoby dokazování, ilustrace platnosti tvrzení.
Konstruktivistické přístupy k matematickému vzdělávání.
O učebnicích ve výuce matematiky.
Aritmetika v učivu matematiky na základní a střední škole, dělitelnost, prvočísla, obtíže aritmetického vzdělávání.
Základy algebry ve školské matematice, modelování pomocí algebraických výrazů.
Rovnice, nerovnice a jejich soustavy. Různé metody řešení, ekvivalentní úpravy a význam zkoušky.
V předmětu je kladen důraz na pochopení principů inkluze ve vzdělávání z různých hledisek. Studenti budou seznámeni se současnou legislativou a se skupinami studujících, které potřebují vzdělávací podporu. Důraz předmětu bude spočívat v pochopení kulturních odlišností a rozvíjení komunikační citlivosti budoucích učitelů.
Vlastnosti souborů:
Zápisy z přednášek
Počet stránek: 8
Velikost: 1,5 MB
Rok vypracování: 2021
Seminární práce - Problematika distančního vzdělávání
Počet stránek: 17
Velikost: 0,73 MB
Rok vypracování: 2021
Obsah souborů:
Diverzita ve vzdělávání - zápisy z přednášek
Hledání sebe
Kultura, jedinec, společnost
Jazyk, mysl, význam
Modely etnické integrace
Vzdělávací dráhy v sociálním vyloučení
Seminární práce - Problematika distančního vzdělávání z pohledu žáka, rodiče i učitele
Disciplína je pojata jako metodologicko-dovednostní předmět. V teoreticko-metodologické přípravě je cílem: získat hlubší poznatky o mezilidském sdělování, o způsobech ovlivňování vztahů mezi komunikanty a ujasnění významu komunikačních výzkumů pro běžnou edukační praxi, být "úspěšný" v bezprostředních nácvikových aplikacích, vytvářet vztahy mezi dosavadními poznatky o sociální a pedagogické komunikaci a nástavbovými poznatky a dovednostmi, jak je představuje tato disciplína, vytvářet bezprostřední aplikace v simulované i reálné školní praxi.
Filosofie výchovy (někdy také teorie výchovy) je moderní filosofická disciplína, která se zabývá cíli a smyslem výchovy pro jednotlivého člověka i jejím posláním pro společnost. Má tedy blízko k pedagogice, která se však zabývá zejména metodami vzdělávání, ale také k andragogice, sociologii a kulturní a sociální antropologii.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 5
Velikost: 0,65 MB
Rok vypracování: 2017
Obsah souboru:
Východiska filosofie výchovy
Dimenze lidství - Co dělá člověka člověkem?
Antropologické varianty aneb Je člověk dobrý nebo špatný?
Pesimismus, aneb když je lidská důstojnost přehlížena
Optimismus, aneb když je lidská důstojnost podceňována
Obsahem předmětu je prezentace konkrétních příkladů jak chemie jako věda vychází z experimentu a dospívá k teoretickým závěrům včetně přístrojového vybavení a metod, které používá na jedné straně chemie jako věda a na druhé straně školní výuka chemie, v níž se modeluje proces chemického poznávání.
Obecná didaktika je teorie vyučování, která se zabývá obecnými problémy výuky. Může to být například didaktika matematiky na základní, střední nebo vysoké škole. Obecná didaktika čerpá poznatky ze speciální didaktiky.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 32
Velikost: 1,61 MB
Rok vypracování: 2018
Obsah souboru:
Didaktika jako vědní disciplína
Vyučovací proces
Cíle výuky / Vzdělávací cíle
Obsah výuky
Pedagogické dokumenty
Vyučovací metody
Slovní vyučovací metody
Organizační formy výuky
Didaktické prostředky výuky
Diagnostika a hodnocení výchovně vzdělávacího procesu
Příprava na vyučování
Didaktické principy (zásady)
Vyučovací hodina
Antropogenní činitelé výuky
RVP
Moje pojetí výuky v kontexu vzdělávácích koncepcí I
Moje pojetí výuky v kontexu vzdělávácích koncepcí II
Moje pojetí výuky v kontexu vzdělávácích koncepcí III
Cílem výuky předmětu je rozvinutí kompetencí studentů diagnostikovat pomocí široké škály metod a technik budoucí klientelu na plnohodnotné profesionální úrovni s oporou o základní teoretické poznatky. Studenti budou rovněž vybaveni autodiagnostickými dovednostmi, kterou jsou podmínkou profesního růstu.
Vlastnosti souboru:
Diagnostika matematických schopností a dovedností
Počet stránek: 12
Velikost: 1,00 MB
Rok vypracování: 2020
Kazuistika
Počet stránek: 6
Velikost: 1,59 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souboru:
Diagnostika matematických schopností a dovedností
Úvod
Poradenská psychodiagnostika
Testové metody (Klasifikace testových metod)
Diagnostika matematických schopností a dovedností
Hodnocení matematických schopností a dovedností
Testy matematických schopností a dovedností (Zareki)
Diagnostika specifické poruchy matematických schopností a dovedností
Závěr
Seznam použitých zdrojů
Kazuistika
Úvodní informace
Anamnéza (Rodinná anamnéza, Osobní anamnéza dítěte)
Pedagogická praxe, která je neoddělitelnou součástí učitelského studia, by měla být korunou přípravy studenta pedagogické fakulty. Důležitost zařazení pedagogické praxe do systému vzdělávání budoucích učitelů, podtrhuje fakt, že začínající učitelé nejčastěji opouštějí své povolání v prvních letech jejich kariéry. To je také důvodem, proč dnes řada odborníků zdůrazňuje, že by si kandidáti učitelství měli osvojit praktické pedagogické dovednosti ve větší míře než doposud během přípravného vzdělávání.
Disciplína se podílí na profesionalizaci studenta tím, že vytváří podmínky pro jeho prvotní pedagogické působení v elementárních pedagogických situacích. Kombinuje hospitační činnost s mikrovýstupovou praxí v reálných podmínkách základní nebo střední školy. Studentské hospitace a mikrovýstupy jsou sebereflektovány a tvoří součást pedagogické dokumentace, resp. studentského portfolia.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 18
Velikost: 1,55 MB
Rok vypracování: 2019
Obsah souboru:
Pozorovací arch - pozorování bez záměru
Vlastní postřehy
Reflexe
Pozorovací arch - didaktika
Zápis z průběhu hodiny
Reflexe
Pozorovací arch - pozorování s vlastním záměrem
Reflexe
Příprava na výuku - funkce nepřímá úměrnost
Příprava na výuku - lineární lomená funkce
Příprava na výuku - lineární lomená funkce II
Reflexe mikrovýstupů
Tvorba didaktické učební pomůcky (hyperbolické křivítko)
Pedagogická propedeutika je pedagogická disciplína, která se zabývá všeobecnou přípravou ke studiu určitého oboru, často ve formě úvodního kurzu na vysokých školách.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 26
Velikost: 0,74 MB
Rok vypracování: 2018
Obsah souboru:
Základní témata
Předmět pedagogiky, struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám
Vymezení základních pedagogických pojmů a vztahů mezi nimi
Podstata a funkce výchovy, pojem výchova
Pojmy sebevýchova a převýchova
Cíle výchovy, funkce a struktura výchovných cílů, obsah výchovy
Podmínky výchovy
Výchovný proces a jeho etapy
Prostředky výchovy, principy výchovy, pedagogické zásady
Formy výchovy a jejich charakteristika
Metody výchovy a jejich obecné vymezení
Vývoj pedagogického myšlení
Vývoj pedagogických idejí od starověku až po Komenského
Cílem předmětu je osvojení základních pojmů pedagogické psychologie, ovládnutí dovedností propojovat teoretické poznatky s praxí ve vazbě na budoucí pedagogickou profesi.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 9
Velikost: 2,10 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souboru:
Metakognice a její význam ve školní praxi
Úvod
Metakognice a její význam ve školní praxi
Zavedení pojmu
Význam metakognice
Metakognice ve výuce (Modelová hodina matematiky, Reflexe hodiny)
Disciplína Pedagogické praktikum navazuje na předchozí pedagogickou propedeutiku. Studující s orientací na výchovu a vzdělávání jsou vedeni k větší osobnostní a profesní orientaci, blíže nahlížejí organizaci školy, sdílejí zkušenosti a pohledy a práci školského managementu, aktivně pracují s aktivitami, kterými mohou procházet žáci ve volném čase, rozšířují si poznání v oblasti pedagogicko-výzkumné metodologie (se zvláštním zřetelem na dialogické průzkumné metody). Záměrně získané informace ve školním prostředí reflektují v mikrovýstupech, s využitím záznamů z pozorování, z pedagogického deníku a rozhovorů s pracovníky školy.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 24
Velikost: 1,25 MB
Rok vypracování: 2018
Obsah souboru:
Charakteristika školy
Pozorovací arch - pedagogické praktikum I
Pozorovací arch - pedagogické praktikum II
Sebereflexe - Moje cesta k učitelství
Rozhovor s pedagogem
Dotazník - Životní styl žáků
Vyhodnocení dotazníku
Nápady pro rozvoj a hodnocení klíčových kompetencí
Klíčové kompetence - výzva současného vzdělávání
Nástroje pro rozvoj sebehodnocení žáků
Podmínky pro rozvoj klíčových kompetencích žáků a jejich sebehodnocení
Budování a rozvíjení podněcujícího prostředí ve třídě
V rámci tohoto předmětu studenti hospitují hodiny matematiky, sami vyučují tento předmět pod vedením fakultního učitele a své výstupy rozebírají. Reflexe pedagogických praxí se provádí na cvičeních a přednáškách z didaktiky matematiky v souvislosti s vedením pedagogického deníku studentů.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 4
Velikost: 0,86 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souboru:
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 08. 10. 2020, 3. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 08. 10. 2020 6. hodina
Předmět je zaměřen na seznámení se s pedagogickou praxí dané školy a pedagogickou prací daného fakultního učitele či fakultních učitelů formou hospitací v hodinách fakultního učitele nebo i v hodinách spolužáků. Dále se zaměřuje na praktickou aplikaci poznatků z oborové didaktiky formou samostatného vedení hodin daného aprobačního předmětu na základní škole. Absolvování průběžné pedagogické praxe na střední škole probíhá formou hospitací, náslechů, přímé výuky, účastí na pedagogických dozorech a administrativních a přípravných činnostech učitele. Další hodiny jsou věnované řízené reflexi, sebereflexi a konzultacím. Pedagogická praxe je plně organizována didaktikem katedry a je pod primárním dohledem fakultního učitele.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 12
Velikost: 1,26 MB
Rok vypracování: 2020
Obsah souboru:
Charakteristika školy
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 06. 11. 2020, 5. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Reflexe
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 10. 11. 2020 3. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 10. 11. 2020, 4. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Reflexe hodin z 10. 11. 2020
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 19. 11. 2020, 1. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 20. 11. 2020, 5. hodina
Cílem kurzu je získat zkušenosti s vlastní pedagogickou prací ve škole, naučit se připravovat vyučovací hodinu matematiky a aplikovat nabyté teoretické vědomosti z pedagogických, psychologických disciplín při výuce.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 14
Velikost: 1,4 MB
Rok vypracování: 2021
Obsah souboru:
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 11. 02. 2021, 3. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 12. 02. 2021 3. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 18. 02. 2021 3. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 25. 02. 2021 3. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Reflexe náslechů
Hodnocení praxe - 19. 02. 2021 3., 4. hodina
Hodnocení praxe - 26. 02. 2021 3., 4. hodina
Záznam o průběžné pedagogické praxi II
Přehled vykonaných činností v rámci průběžné pedagogické praxe
Předmět navazuje na předmět Pedagogická praxe průběžná I; je zaměřen na seznámení se s pedagogickou praxí dané školy a pedagogickou prací daného fakultního učitele či fakultních učitelů formou hospitací v hodinách fakultního učitele nebo i v hodinách spolužáků. Dále se zaměřuje na praktickou aplikaci poznatků z oborové didaktiky formou samostatného vedení hodin daného aprobačního předmětu na střední škole.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 24
Velikost: 4,1 MB
Rok vypracování: 2021
Obsah souboru:
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 01. 03. 2021, 4. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Hospitační záznam vyučovací hodiny - 01. 03. 2021 5. hodina
Zápis z průběhu hodiny
Reflexe náslechů
Záznam o průběžné pedagogické praxi II
Přehled vykonaných činností v rámci průběžné pedagogické praxe
Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí (tzv. psychika) a snaží se jej popsat, vysvětlit a predikovat.
Cílem tohoto předmětu je, aby si student osvojil základní pojmy psychologie osobnosti a naučil se je aplikovat, aby vniknul do struktury osobnosti, seznámil se s typy a typologiemi. Zároveň by student měl zaměřit pozornost na vývoj já, motivaci a socializaci.
Vlastnosti souboru:
Zpracované otázky ke zkoušce
Počet stránek: 17
Velikost: 1,05 MB
Rok vypracování: 2018
Semestrální úkol - Zátěžové situace a strategie zvládání stresu
Počet stran (pdf): 16
Velikost (pdf): 1,22 MB
Počet slidů (pptx): 20+1
Velikost (pptx): 1,35 MB
Rok vypracování: 2018
Obsah souboru:
Zpracované otázky ke zkoušce
Společenská podmíněnost psychiky, sociální normy, socializace
Sociální skupiny
Sociální interakce a její vliv na chování
Sociální percepce
Postoje, postojové změny, předsudky a stereotypy
Teorie vzniku prosociálního a agresivního chování
Zátěžové situace a strategie zvládání stresu
Teorie osobnosti
Typologické a rysové kompetence osobnosti a temperamentu
Charakter
Výkonové vlastnosti
Jáství
Motivace
Semestrální úkol - Zátěžové situace a strategie zvládání stresu (pdf)
Vymezení tématu a souvislosti aktivity s teorií, stanovení síle aktivity
Plánování a příprava skupinové aktivity
Test A
Test B
Test A - řešení
Test B - řešení
Vyhodnocení testů
Sebereflexe a zpětná vazba (za každého člena skupiny)
Průběh a realizace aktivity v semináři
Zhodnocení naplnění cíle aktivity
Zpětná vazba účastníků aktivity
Sebereflexe
Semestrální úkol - Zátěžové situace a strategie zvládání stresu (pptx)
Cílem Asistentské praxe je seznámení se s každodenním chodem základní nebo střední školy, agendou učitele včetně příprav a dokumentace školy. Student asistuje fakultnímu učiteli v hodinách daného předmětu, vypracuje hospitační záznamy z náslechů a vyzkouší si práci učitele formou mikro výstupu dle vlastní přípravy a doporučení pedagoga.
Z metodického pohledu jde o kombinaci hospitační činnosti a vyučovacích pokusů na zadaném typu školy. Přímé pedagogické působení probíhá jak při běžném vyučování, tak v aktivitách volného času. Každá činnost studenta je průběžně analyzována, reflektována a tvoří další součást jeho pedagogické dokumentace, resp. studentského portfolia. Finální součástí portfolia je studentova sebereflexe všech uskutečněných aktivit.
Obsahem předmětu je uvedení do studia didaktiky chemie jako profesionalizující stránky učitelského studia. Didaktika chemie je představena jako samostatná vědní disciplína založená na základech pedagogických věd a z nich zejména obecné didaktiky a věd chemických s přesahem do soustavy přírodovědných disciplín jako celku.
Vlastnosti souboru:
Zpracované otázky ke zkoušce
Počet stránek: 11
Velikost: 1,14 MB
Rok vypracování: 2019
Ostatní materiály
Počet stránek: 8
Velikost: 0,57 MB
Rok vypracování: 2019
Obsah souboru:
Zpracované otázy ke zkoušce
Didaktika chemie v soustavě pedagogických věd, subdisciplíny didaktiky chemie
Paradigmata v oborové didaktice chemie (oborová didaktika)
Didaktika chemie v informačních zdrojích
Chemie jako vědní obor a jako vyučovací předmět, didaktická transformace
Chemické vzdělávání v různých úrovních českého školského systému, kurikulární dokumenty
Systém vzdělávání učitelů chemie v ČR
Výuka chemie v zahraničí (horizontální, vertikální a alternativní škol. soustavy)
Přírodovědná gramotnost a zájem žáků o přírodovědné obory, evaluace
Chemie jako součást mimoškolních aktivit a celoživotního vzdělávání
Žák se specifickými vzdělávacími potřebami ve výuce chemie
Sociologie je společenská věda zkoumající sociální život jednotlivců, skupin a společností. O obsahu sociologie a vymezení předmětu jejího zkoumání neexistuje shoda napříč různými sociologickými školami a paradigmaty. Sociologie je chápána např. jako věda o jednání lidí ve společnosti, o struktuře společnosti, o sociální interakci, o sociálních skupinách, o sociálních faktech, o společenském systému a nebo o sociální změně.
Cílem výuky předmětu Výchovná témata ve vzdělávání je předat studentům učitelství a vychovatelství velmi solidní znalosti z uvedených témat s důrazem na nutnost individualizovaného a současně celostního přístupu při působení na žáka/vychovávaného a skupinu žáků/chovanců. Vedle toho si klademe za cíl vybavit budoucí pedagogy řadou praktických dovedností, které jim umožní úspěšně zvládnout i náročně výchovně vzdělávací situace.
Vlastnosti souboru:
Počet stránek: 18
Velikost: 1,42 MB
Rok vypracování: 2019
Obsah souboru:
Složky výchovy a průřezová témata
Pojetí složek výchovy
Tradiční složky výchovy
Výchova rozumová a výchova názoru na svět
Mravní výchova
Estetická a umělecká výchova
Tělesná výchova, výchova ke zdraví a ke zdravému životnímu stylu
Novodobé složky výchovy a průřezová témata v RVP
Průřezová témata RVP
Etická výchova
Výchozí otázky etické výchovy
Metody etické výchovy
Základní typy sociální interakce
Jednosměrná interakce
Obousměrné působení dvou subjektů
Evalvační a devalvační způsob chování
Faktory ovlivňující komunikaci
Způsoby komunikace
Multikulturní výchova
Přístupy v multikulturní výchově
Koncepce multikulturní výchovy
Environmentální výchova
Východiska environmentální výchovy
Význam environmentální výchovy ve vzdělávacím systému
Možnosti realizace aktivit environmentální výchovy ve škole
Mediální výchova
Východiska a pojetí mediální výchovy
Učení prostřednictvím médií - média jako socializační činitel
Učení o médiích - mediální výchova
Učení za pomoci médií - mediální didaktika
Mediální výchova ve vztahu k současné školní legislativě